Hei.

Yngve Hauge yngveh at pingvin-it.no
Ons 30. Jan 2008 20:05:33 CET

On Wednesday 30 January 2008 13:47:31 Lars Finsen wrote:
> Får kanskje presentere meg. Bor i Redal i Sunnfjord, jobber med
> oversetting.

Hei på deg :D

> Litt stille her, virker det som. Jeg kan jo prøve meg med å anbefale

Vært litt stille her ja ...

> de siste CD'ene jeg har kjøpt:
>
> Blue Stone, fås fra iTunes og CD Universe. De har 2 CD'er ute,
> "Breathe" og "Worlds Apart". Elektronisk musikk med sang, drømmende
> og dynamisk, med noen vendinger som ikke er gjort bedre siden Beatles
> etter min mening.

Elektronisk musikk ... hmmm ....

Får svare med en som du/dere garantert ikke har hørt da (ikke mange som har
dessverre)

Kym Brown - Pygmalion
Debut-albumet fra denne Seattle-baserte artisten som lager og spiller
spennende elektronisk musikk med vokal. Jeg har hørt materiale fra hennes
forhåpentlig snart kommende album, og det er absolutt interessant.

> Skolvan, "Cheñchet'n eu
> s an amzer", bretonsk tradisjonsmusikk, mye
> spretne låter med til dels ekstremt driv, særlig er jeg begeistra for
> "Tadin-Tinaketa", "O vont e-biou Landevant" og "Du-hont e Menez Are".
> Fås fra Etnisk Musikklubb, www.etniskmusikklubb.no.

Land of the Blind - Ordinary Magic
Et av Chyokhas mange prosjekter som jeg mer enn gjerne kunne tenke meg å høre
live. De er basert i California og blander tradisjonelle musikkstiler og
instrumenter fra hele verden - blant annet indianske og australske. De elsker
å provosere og eksperimentere - f.eks så åpnet Chyokha en konsert hengende
naken på et kors bare for å se reaksjonen til folk. Dette er deres andre og
kanskje sterkeste album.

Jeg skal komme tilbake med mer etterhvert - innenfor begge retninger (liker
egentlig ikke genrer-begrepet noe særlig).

-- Yngve