Hei.

Lars Finsen lars.finsen at ortygia.no
Tor 31. Jan 2008 08:48:58 CET

Den 30. jan. 2008 kl. 20.05 skreiv Yngve Hauge:

> Land of the Blind - Ordinary Magic
> Et av Chyokhas mange prosjekter som jeg mer enn gjerne kunne tenke
> meg å høre live. De er basert i California og blander tradisjonelle
> musikkstiler og instrumenter fra hele verden - blant annet
> indianske og australske. De elsker å provosere og eksperimentere -
> f.eks så åpnet Chyokha en konsert hengende naken på et kors bare
> for å se reaksjonen til folk. Dette er deres andre og kanskje
> sterkeste album.

Chyoakha var å finne på iTunes. Slett ikke ille. Ellers pleier ikke
blandingsmusikk så ofte å bli vellykka, synes jeg.

> Jeg skal komme tilbake med mer etterhvert - innenfor begge
> retninger (liker egentlig ikke genrer-begrepet noe særlig).

Nei, jeg har heller ikke noe forhold til sjangerbegrepet. Er nok mest
interessert i tradisjonsmusikk fra alle mulige himmelretninger, og
spesielt keltisk, men ellers er musikk musikk, synes jeg.

Du kan gjerne anbefale hva som helst for min del.

LEF