Ukens alternative Ecto liste

Yngve Hauge yngveh at pingvin-it.no
Ons 28. Nov 2007 22:14:29 CET

Hei,

Forrige uke ble temmelig obscure, men kan ikke love at dagens liste blir noe
mindre så (6 denne uka) ...

1. Squonk Opera - Jole Du Fromage

Bandet gir sært et helt nytt navn uten at det gjør at de blir noe mindre bra
av den grunn. Jeg vil kalle det noe som er i grenselandet mellom pop, jazz og
klassisk. Absolutt verdt å høre.

2. Grace Darling - Victoria Knows

Bandet som sammen med Area definerte det amerikanske labelet C'est la Morte.
Albumet denne sangen er fra Invisible ble aldri gitt ut dessverre. De er
mulig å finne på nettet, men deres tidlige låter er nesten umulig å få tak på
om dere da ikke kommer over C'est la Morte utgivelsene.

3.  Moon Seven Times - Gathering Flowers

Fra albumet 7=49 og en nyinspilling av en gammel Area låt som dette bandet
hadde som opphav. Hele albumet er en nytelse å høre på, men ikke like dypt
som deres første eponymous album. Anyway som også er en gammel Area låt er
min fravoritt fra albumet, men kunstnerisk så er den jeg valgte på et helt
annet nivå. Skal være mulig å få tak på brukt om ikke annet. Om dere har
problemer så rop ut så skal jeg assistere.

4. Dark Orange - Seagulls of Heaven

Jeg kom over albumet Oleander i Tyskland, og spesielt denne ene sangen er
blitt en av mine favoritter. Kanskje ikke det beste som er gitt ut, men jeg
liker den så "who cares?".

5. Bobo in White Wooden Houses - These Words Behind

Dette er et av mange prosjekter Tysklands nummer 1 obscure artist Bobolina har
vært borti. Det er ikke noe spesielt revolusjonerende med musikken akkurat,
men det er noe interessant med den likevel.

6. Danielle Dax - The Id Parade

Hun er den ukronede Goth-dronningen, og denne sangen er hentet fra hennes
Blast the Human Flower album. Hun må høres og det er ikke noe mer å si om den
saken.

-- Yngve