Coverstunt (Cowboy Junkies)

Yngve Hauge yngveh at pingvin-it.no
Tor 29. Nov 2007 00:25:20 CET

Jeg tror jeg kan påstå at det mest vågale stuntet som er gjort på plate
noensinne når det gjelder covere er Cowboy Junkies' Early 21st Century
Blues ...

Licence to Kill (Bob Dylan)
Brothers Under the Bridge og You're Missing (Bruce Springsteen)
Handouts in The Rain (Richie Havers)
Isn't It A Pity (George Harrison)
I Don't Want To Be A Soldier (John Lennon)
One (U2)

Og det er absolutt en plate verdt å koble til resten av samlingen. Cowboy
Junkies er i tillegg til å være et av de beste bandene på andre siden av
dammen det absolutt beste coverbandet i verden (IMHO). Trinity Sessions er et
av de beste albumene noensinne og det ble bare gjort med en mikrofon.

-- Yngve