Bootleggere som hindre for kulturspredning

Svein Olav Nyberg ego at nonserviam.com
Man 18. Jun 2007 18:00:06 CEST

Jeg vet ikke hva slags forhold dere andre har til (c)opyright og til
bootlegging, men jeg oppdaget nylig at bootleggere tar det langt
verre opp om du konverterer en bootleg til et annet format pg så
videredistribuerer enn om du hadde piratkopiert en copyrightet
originalutgivelse. I mitt tilfelle: Oppgradere en spedalsk blanding
av SHN og MKW til FLAC, samt finne ut hva som egentlig var på filene
og gi dem navn etter det. Men DET var en forbrytelse verre enn
copyrightbrudd. Aktelsen min for bootleggere som bærere av dynamikk i
kulturspredningen er omtrent borte nå.