Diskplass er noe tull ...

Yngve Hauge yngveh at pingvin-it.no
Tor 14. Jun 2007 20:06:46 CEST

Jeg har som et par av dere allerede vet vært igang med et prosjekt som
tar sikte på å få rippet all musikken min til lossless format (flac), og
et av de store problemene med dette er at det tar seriøst med plass.
Bestilte akkurat en 500Gb harddisk til, og den vil heller ikke være stor
nok til å romme all musikken noe som begynner å bli interessant siden da
senere å brenne alt til dvd for å lagre det annetsteds - selv den doble
varianten - blir et stort prosjekt i seg selv. Spørsmålet er da hvorvidt
jeg skal ta sikte på å ta backup av deler av min samling, men i så fall
- hvilken del?

-- Yngve, som er fornøyd med at plextor-spilleren faktisk har tålt å
          rippe alt snart 3 ganger nå.

n.p Sonoko - (album og låt er faktisk ukjent for meg siden jeg akkurat
har delt opp en uspesifisert wav-fil jeg lastet ned fra en venninne -
men fascinerende fra denne japanske artisten og åpningssporet der hun
har satt musikk til balkongscenen fra Romeo og Juliet er virkelig søt.)

n.r. Elizabeth Moon - Marque and Reprisal (enda en glimrende sci-fi
                      serie fra henne)