Ukens liste (litt forsinket riktignok :)

Yngve Hauge yngveh at pingvin-it.no
Ons 27. Feb 2008 23:54:31 CET

Jeg glemte helt å sende den listen jeg hadde laget for forrige uke, men her er
den.

The Dresden Dolls - War Pigs

Genial cover av Black Sabbaths låt. Den er å finne på YouTube eller på deres
hjemme side http://www.dresdendolls.com, og i tillegg på begge DVDene Dresden
Dolls har gitt ut som begge er et must. En tragedie at verdens kanskje beste
band live ikke har vært i Norge enda.

Belly - Feed The Tree (Star)

Tanya Donelly kom ikke til sin rett i Throwing Muses der hun toppen fikk 2 av
sine egne låter på hvert album. Bellys første album Star er genialt hverken
mer eller mindre.

Throwing Muses - Vicky's Box (Doghouse + Throwing Muses)

Kristin Hersh er og blir min favorittlåtskriver. Denne jeg har valgt skrev hun
da hun var 16 eller deromkring. Bare tekstlinjen "He won't drive in cars
anymore. It reminds him of blowjobs." viser hvilket nivå hun var på allerede
da. Hennes konsert på Rockefeller for noen få år siden må være den mest
intense konserten jeg noensinne har vært på - bare henne og gitaren.

Cocteau Twins - Sugar Hiccup (Head Over Heels)

Et av 4ADs flaggskip som aldri har sluttet å imponere selv om det er umulig å
høre hva Elizabeth Frazer faktisk synger.

Aimee mann - 4th Of July (Whatever)

Det må være slitsomt å ha rykte på seg for aldri å ha skrevet en dårlig låt.
Helt fra sin tid i 'Till Tuesday har hun hatt et heller dårlig forhold til
plateselskaper. De siste albumene har hun heldigvis gitt ut selv - ville vært
ille å ha gått glipp av hennes genialitet.

Det var det inntil neste gang :)

-- Yngve