Beste låtskriver i England siden Beatles?

Yngve Hauge yngveh at pingvin-it.no
Søn 3. Feb 2008 00:19:38 CET

England har egentlig ikke hatt noen virkelig god poplåtskriver siden The FAB
Four regjerte på 60-tallet. Men for få år siden dukket det opp en kvinnelig
låtskriver som kanskje gjør det til skamme.

Jeg tok frem mine Thea Gilmore album igjen idag. Hun blir av mange sagt å være
den beste låtskriveren i England siden Beatles. Nå er jo meningene om det
Beatles gjorde delte, men de skrev noen forbanna gode låter om så ikke alt er
like bra. Thea Gilmore skriver ihvertfall låter i et tempo som veldig få
klarer å holde følge med. Skulle likt å være en hjernecelle i hodet hennes :P

Hun opplever sannsynligvis det Beatles ville ha gjort idag - å forsvinne i
mengden av dritt.  Så da blir det oppgaven til oss som ikke hører på det
plateselskapene vil vi skal høre på å gjøre andre oppmerksomme på det som er
bra der ute.

-- Yngve