Alle ting Ecto mini :)

Yngve Hauge yngveh at pingvin-it.no
Søn 25. Nov 2007 02:34:43 CET

Hei,

Siden ting ikke akkurat hopper over kanten for oppmerksomhet, så skal jeg
bidra med nok en mindre tilgjengelig liten liste ...

1. The Catherines - Angels On Your Pillow

En av 3 sanger som eksisterer av dettee Kansas City baserte garasjebandet
(bortsett fra at de ikke hadde garasje der de bodde), der gitaristen senere
var med i det det obskure bandet Psychowelders og bandet Smitten basert i
Nederland. Kanskje et av de aller beste ukjente bandene som noensinne har
eksistert. Ingen offisielle utgivelser men jeg har kommet over de 3 sangene
de har gitt ut.

2. Brunatex - Frozen Gold

Dette australske bandet er et spennende bekjentskap både musikalsk og når det
gjelder tekster. Jeg tror ikke de helt har bestemt seg for om de ønsker å
høre til en genre eller ikke, men det har jo ingenting å si når det de gjør
er glimrende. bandet er De er tilgjengelige på CD, men de har også lagt ut
noen sanger på nett.

3. Blood Ruby - Midsummer Fires

Basert i Connecticut så er dette bandet er meget spennende bekjentskap. De har
mye til felles med Brunatex selv om de har et helt annet lydbilde - noe som
høres helt sørt ut riktignok :P De har en vokalist som en finner på last.fm
blant annet - hun går under nicket Blood Ruby.

4. Noe Venable - Ice Dragons

Jeg har vært en fan av Noe Venable helt siden jeg hørte hennes helt vanvittige
album The World Is Bound By Secret Knots. Det må bare høres for det er helt
umulig å beskrive. Ice Dragons er fra hennes siste og ikke noe svakere album
The Summer Storm Journals.

-- Yngve