Vajas

Thomas Gramstad thomas at spirituellkultur.org
Ons 18. Jul 2007 22:49:10 CEST

On Sat, 14 Jul 2007, Svein Olav Nyberg wrote:

> Hørte nettopp på radioen, hvor en nord-norsk gruppe som kaller seg
> "Vajas" fikk flere låter spilt.
>
> http://www.vajas.info/infoENG.htm
>
> Noen som kjenner noe mer til dem?

De er en av mine 550 venner på Myspace :)
Altså, de har også en nettside på Myspace.
Ande Somby er ganske kjent som joiker og sameaktivist,
du finner en del treff på ham. Søk f.eks. på navnet hans,
og på Vajas, på Ballade.no.

Jeg var og hørte på Vajas' nye plate, "Sacred Stone".
Spennende lydbilde med fin syntese av gammelt og nytt.
Men jeg savner jo kvinnelig vokalist. :-)

Thomas