Kanadisk musikk - take 2

Yngve Hauge yngveh at pingvin-it.no
Fre 17. Aug 2007 23:04:02 CEST

Det kanskje største talentet Canada noensinne har sett er Veda Hille. Hennes
album Spine lånte jeg bort her i byen, og er det eneste albumet jeg aldri har
fått igjen - lever i håper riktignok. Hun ble for noen år siden bedt om å
skrive musikk til en danseforestilling om den eksentriske maleren og
forfatteren Emilie Carr - musikken overskygget resten av forestillingen
fullstendig. Det er vanskelig å beskrive hennes musikk, siden den er unik på
så mange forskjellige plan - både selve musikken og tekstene. Den enkleste
kilden til info er i ectoguiden - http://www.ectoguide.org

-- Yngve