OSF viser Being Here SØNdag 8 oktober 2017

styret at spirituellfilm.no styret at spirituellfilm.no
Fre 29. Sep 2017 02:03:16 CEST

(OBS: Ny visning på en SØNdag, ikke lørdag)

NORGESPREMIERE

Månedens spirituelle film:

Oslo Spirituelle Filmklubb viser:

BEING HERE

A Beginner's Guide to Non-Duality

Se trailer her:
http://spirituellfilm.no/

SØNdag 8 oktober 2017
Programmet begynner 14:00 og er ferdig ca 16:00.
Billettsalg fra 13:00, det er unummererte plasser.
Visningssted: Kulturhuset Stabekk Kino,
Gamle Ringeriksvei 5, 1369 Stabekk.

For reservering av billett til filmen:
http://spirituellfilm.no/pamelding-til-film/
Reserverte billetter må hentes senest 15 minutter før programmet
starter.

Etter at OSF-programmet på kinoen er over er det mulighet for å
fortsette samtalen på Filmklubbkafeen, Jeppes kro, rett ved siden
av.

OM FILMEN:

Boris Jansch er regissør for filmen "Being Here".

Filmen er akkurat ferdig produsert og er ennå ikke blitt lansert.
Filmen er den uventede oppfølgeren til "Who's Driving the
Dreambus?" som hadde premiere i 2008. I "Who's Driving the
Dreambus?" søker Boris etter meningen med det hele - og blir
ledet til det en kaller "ikke-dualistisk kommunikasjon". Filmen
"Being Here" er historien om det som skjedde etterpå. Filmen er
fortalt av Boris, i møtet med sin venn Charles Turley mens de er
på reise for å utforske dette. Charles, en sjarmerende og
ektefølt skeptiker blir konfrontert med sin egen frustrasjon når
han forsøker å trenge inn i og forstå dette tilsynelatende umulig
enkle budskapet.

Boris forteller:

Det er nesten 9 år siden jeg laget "Who´s Driving the Dreambus?"
Og for å være helt ærlig så trodde jeg ikke at jeg noensinne
ville lage en film til i samme sjanger. Aldri si aldri. Personlig
har jeg ikke så mye å si om non-dualistisk virkelighet, med
mindre noen spør meg, da dukker det ofte opp svar. Min gode venn
og kollega Charles Turley kom frem til at det ville være
interessant å forsøke å forstå ikke-dualistisk kommunikasjon. Så
vi pakket kameraet og dro på en form for reise. En liten biltur
der vi besøkte noen "non-dualistiske" venner på veien. Charles,
med sin genuine skeptiske natur, meg selv, veien, bilen og alle
møtene. Der vi utforsker noen av livets kronglete og noen ville
kanskje si ubesvarbare spørsmål sammen med Kenneth Madden, Tony
Parsons og Richard Sylvester.

If I were you who would I be
If I were you would I still be me

Whose are they these eyes
Through which I see looking
Looking back at me
    -- Boris Jansch

FILMTEKNISK INFORMASJON:

Originaltittel: Being Here - A Beginner's Guide to Non-Duality
Sjanger: Dokumentar
Filmslipp: 2017
Regissør: Boris Jansch
Medvirkende: Boris Jansch, Charles Turley, Richard Sylvester, Kenneth Maddon, Tony Parsons m.fl.
Produksjonsselskap: A Dreambus Partnership film
Produksjonsland: England
Aldersgrense: Ingen
Språk: Engelsk
Undertekst: Ingen
Lengde: 1 t 28 min

OSFs webside om filmen:
https://spirituellfilm.no/filmer/171008-being-here/

Se også Facebook-event for visningen:

OSF sin Facebook-gruppe:
https://www.facebook.com/groups/OSFgruppa/

OSF har også en helt ny Facebook-side:
https://www.facebook.com/spirituellfilm/

VEIBESKRIVELSE

Kulturhuset Stabekk kino har adresse Gamle Ringeriksvei 5, 1369
Stabekk og har god tilgjengelighet for tog og buss, og har
mulighet for parkering av bil.

For togtider: se nsb.no, det tar ca. 10 minutter å spasere til
kinoen fra Stabekk togstasjonen, evt. ta bussen fra togstasjonen,
den stopper rett ved kinoen. For bussruter: se ruter.no for
reiseinformasjon. Bruk søkeordet Stabekk Kino. Stabekk Kino
ligger i sone 1.

FORHÅNDSPÅMELDING/BESTILLING AV BILLETT

Forhåndsregistrering/påmelding gjøres via websiden og betyr at
OSF får registrert de opplysningene vi må ha om den som skal ha
billetten på forhånd. Billetten må hentes senest 15 minutter før
programmet begynner.

UTEN FORHÅNDSPÅMELDING

Det er fullt mulig å komme til visningen uten å være
forhåndspåmeldt. Registreringen vil da foregå manuelt og ta noe
lengre tid.

PRISER

Billettpris er NOK 70. Du må ha medlemskort (se
spirituellfilm.no), og det koster NOK 50.

Send gjerne dette nyhetsbrevet til andre du tror er interessert.

Vi ønsker deg hjertelig velkommen til månedens filmvisning! :-)
Namaste fra Infobjørnen Colargol og Oslo Spirituelle Filmklubb

PS:
Du får denne eposten da du står på Oslo Spirituelle Filmklubbs
nyhetsbrev. Ønsker du å melde deg av, ber vi om at du gjør dette
via hjemmesiden vår: www.spirituellfilm.no. Om du har fått denne
eposten via en bekjent, kan du gratis melde deg på vårt
nyhetsbrev på hjemmesiden.