Gratisvisning Deichman: OSF viser Min Mors Hemmelighet 13.12

Infobjørnen Colargol colargol at spirituellfilm.no
Fre 5. Des 2014 01:02:37 CET

OSF inviterer til:

GRATIS VISNING PÅ DEICHMAN MAJORSTUEN

Lørdag 13. desember 2014 blir det gratis visning kl. 13:30 av filmen:

MIN MORS HEMMELIGHET

i Kinoteket på Deichman Bibliotek på Majorstuen.

http://spirituellfilm.no/filmer/141213-min-mors-hemmelighet.html

Regissør Ellen-Astri Lundby vil være tilstede på visningen og
holde en liten introduksjon før filmen og også svare på evt.
spørsmål etter filmvisningen.

OM FILMEN

Hva skjer når du plutselig får vite at du er samisk - i voksen
alder?

Regissør Ellen-Astri Lundby fra Lambertseter i Oslo fikk aldri
høre noe om sin samiske familie da hun vokste opp. Det hun visste
var at moren kom fra Nord-Norge og flyttet sørover etter krigen.
Min mors hemmelighet er en utrolig reise i tid og nær historie.
Dette er en film om oppdagelse, om å finne sin identitet, om den
harde statlige fornorskningspolitikken, om skam og fortielse.
Samtidig åpnes det opp for forsoning mellom fortid og nåtid og
mellom mor og datter. Min mors hemmelighet vant Samisk Filmpris i
2009 og har vært vist både i Norge og utlandet og har høstet
flere utmerkelser.

Vi viser den nå på Kinoteket på Deichman. Velkommen til visning!

Finn biblioteket:
http://www.deichman.no/filial/majorstuen?page=1

FILMTEKNISK INFORMASJON:

Tittel: Min mors hemmelighet
Regi: Ellen-Astri Lundby
År: 2009
Lengde: 52 min
Aldersgrense: for alle
Sjanger: Dokumentar

Filmen kan kjøpes på DVD i/fra filmbutikken i Filmens Hus, Oslo.

Send gjerne dette nyhetsbrevet til andre du tror er interessert.

Vi ønsker deg hjertelig velkommen på filmvisning! :-)
Namaste fra Infobjørnen Colargol og
Oslo Spirituelle Filmklubb

PS:
Du får denne eposten da du står på Oslo Spirituelle Filmklubbs
nyhetsbrev. Ønsker du å melde deg av, ber vi om at du gjør dette
via hjemmesiden vår: www.spirituellfilm.no. Om du har fått denne
eposten via en bekjent, kan du gratis melde deg på vårt nyhetsbrev
på hjemmesiden.