Steven Walters till Solhälla

Daniel Ryrvik danielryrvik at hotmail.com
Sön Dec 22 15:38:32 CET 2013

Varmt välkomna till konsert med Steven Walters den 2 januari kl. 18.30 på Solhälla i Svenshögen!
"Steven Walters är verkligen något som jag Daniel och Siddhartha vill varmt rekommendera!  Steven har varit med mig sedan min "resa" började för snart 15 år sedan.  Jag kan inte nog betona hur mycket hans musik har betytt för mig!Han är en en tokig underbar magiker som berör allt med sin musik!  Jag kan inte tänka mig en mer perfekt början på det nya året än en konsert med Steven på Solhälla"/Daniel  😊

18.30-19.00 kommer Steven att guida oss i dans - han kallar det Oneness
Movement. Sen börjar konserten. Man måste inte vara med och dansa om manhellre enbart väljer konserten.
Movement and dance are also becoming important elements of this shared
journey. Steven would like to invite each participant to find their own
true expression....with an emphasis on learning to trust the natural
movement of the body.

Steven Walters is a master of sound emerging from silence. With great
sensitivity and humor he sings of our everyday challenges, reminding the
listener of the simplicity of being in the here and now. His music
combines elements of American folk, rhythm & blues, mantra, and virtuoso
guitar improvisations.

Inträde 150 kr

Det kommer att finnas soppa att köpa i caféet från kl. 17.00 så kom gärna
och ät och mingla lite innan konserten drar igång.

Soppa och bröd kostar 80 kr

Till konserten behövs ingen anmälan men vill du ha soppa - skriv till
info at solhalla.com så vi vet hur många vi ska laga till.

Det är inte så ofta Steven är i Sverige så missa inte! Hans musik berör
verkligen.

Berätta gärna för dina vänner!

www.solhalla.com

Här är ett smakprov - han börjar spela och sjunga efter 1 min och 35
sekunder:

http://www.youtube.com/watch?v=fhqs4MpaPZw
Du kan också lyssna på Stevens musik på Spootify om du är nyfiken!