Ukens liste :)

Yngve Hauge yngveh at pingvin-it.no
Man 3. Mar 2008 02:58:46 CET

Hei igjen,

Ukens liste beveger seg over 4 kontinenter.

Deux FIlles - Fleur Dolls (Silence And Wisdom)
Fascinerende duo fra England som greide å få folk til å to at de var 2
tragiske franske kvinner selv på scenen (til deres egen fornøyelse). Jeg har
faktisk bare hørt to spor av dem og begge har kvinnelig vokal, så det passer
greit inn på lista mi.

Sonoko - Balcony Scene (Heaven Side)
Japanske Sonokos debut Heaven Side og Garden Side er en utrolig stilig og
velprodusert utgivelse som heldigvis ble gitt ut på nytt i 2003. Her har hun
skrevet musikk til den berømte scenen fra Romeo og Julie. Absolutt verdt å
høre.

Dead Can Dance - Frontier (Dead Can Dance)
De var enda en kvartett på den første innspillingen, men det er tydelig hvem
som er de fremtredende medlemmene og kanskje det var derfor de endte opp som
en duo. Denne finnes i 2 forskjellige versjoner der den jeg har valgt er
albumversjonen.

Jane Siberry - The Mystery At Ogwen's Farm (Jane Siberry)
Det første albumet fra en av Canadas mest spennende artister. Denne sangen er
første delen av historien om en jente som lærer en ku å fly, fordi hun er
redd for at den skal dø. Den andre sangen forteller om kua som fløy sin vei.

Djur Djura - Ad Cethent Tules (Voice of Silence)
For en gangs skyld så vet jeg svært lite om denne gruppa. De spiller spennende
tradisjonell musikk, og jeg skal komme tilbake til dem ved en senere
anledning når jeg vet mer.

Og det var denne ukas liste ...

-- Yngve