Ukens soundtrack

Yngve Hauge yngveh at pingvin-it.no
Ons 13. Jun 2007 18:38:56 CEST

Ok, jeg hører mye på musikk - enkelte uker mer enn andre. Se
http://www.last.fm/user/onealien for å få ett lite inntrykk.

Men ukens soundtrack for min del er:

K's Choice - Virgin State of Mind

Vokalisten i dette bandet har etter min mening en av de mest sexy
stemmene jeg har hørt noensinne. Og som en Buffy (ja, hun som har det
gøy med vampyrer og sånt noe) fan, så passer det og ta med denne låten
som kanskje har en av de nydeligste åpningene noensinne imho.

Jewel - Who Will Save Your Soul

Det var bare så synd med Jewel at hun spilte låtene til sitt første
album så mye før hun i det hele tatt kom i studio at hun var lei av dem.
Det høres dessverre på hennes debut, men ikke misforstå meg for det er
bedre enn det aller meste gitt ut det året.

Bif Naked - Lucky

Enda en låt fra det første Buffy soundtracket.

Texas - Dream Hotel

Det bruker å gå en stund mellom mine Texas perioder, men den siste har
vart lenge nok til at jeg faktisk har kjøpt en live dvd.

Cranberries - Ode to My Family

En av mine beste venner gjør en helt utrolig cover av Zombie ... av en
eller annen grunn klarte jeg ikke å høre på platene deres før iår selv
om jeg har hatt dem i flere år.

Grey Eye Glances - Chills / There

Jeg er utrolig glad i vakre "bridges" ... i tillegg er begge disse
låtene utrolig nydelige.

Happy Rhodes - Play The Game

Den bare må høres ...

Moon Seven Times - Anyway / Area - All Souls

Samme vokalist - to helt forskjellige musikalske perioder. Det komemr en
lengre sak om dette i løpet av neste uke.

-- Yngve